onsdag 20. oktober 2010

Klassetur til Maihaugen

Fredag 24.september tok klasse 3IØA på seg godt med klær og dro opp til Lillehammer. Været var grått og det regnet, men jeg var en av de som faktisk hadde med seg paraply (hinter til HOLEN, som kan ta med seg sin egen neste gang!! haha!)

Meninga var at vi skulle få en omvisning med forskjellige hus fra 1900-tallet. Vi rakk å gå innom et par hus fra både 1930, 1950 og 1980-tallet, og må si at det faktisk var litt spennende å se hvordan menneskene bodde i gamle dager. Særlig det første huset, som da var fra krigstiden var ganske spennnede å få oppleve. Ser jo nå at mye er endret med både innredning og farger..

Etter en rask titt innom husene satt vi oss ned for å tegne ting i museet. Jeg fant en sofa, bord og stol som jeg skisset rask. Legger med skissene i dette innlegget senere, har bare ikke fått scannet de inn enda.
Ellers syns jeg turen i seg selv var lærerik. Jeg hadde jo aldri vært på Maihaugen før, så det var kanskje på tide..? Hørte at en del hadde vært der før så..

Foto: Kåre Dehlie Thorstad/Maihaugen
Bilde med noen av husene fra boligfeltet som jeg fant på nettet.


1 kommentar:

  1. Slemm :( Neste gang er det du som glemmer paraply, bare vent å see!! :)

    SvarSlett