fredag 20. mai 2011

Rustikk og landlig stil

Når vi jobba med oppgaven "Olavsgaard", så valgte jeg en stil som jeg fikk veldig sansen for; den rustikke og landlige stilen.

Norske CAPLEX beskriver ordet "rustikk" slik:
rustikk
(av lat. rusticus), landlig; enkel og ukunstlet.
 

Man kan si at den rustikke stilen er preget av det enkle og naturlige, gjerne med røffe og slitte overflater. Vet hvertfall en ting, og det er at jeg allerede har bestemt meg for hvilken stil jeg vil ha når jeg flytter ut! Synes at denne stilen gjør det mer hjemmekoselig, og forbinder den med bla.: stearinlys, lykter, jordfarger, hvite/lyse vegger og møbler, løkkeskrift, bokstaver på vegg, naturlige materialer, slitte overflater og gulv, gammelt, tre, strikkede puter, kurver, kiste, sauseskinn. Man kan ikke si annet enn at denne stilen gir et lunt og koselig preg; ta en titt på noen bilder:


 

    Bildene har jeg redigert og satt sammen selv. Mange av møblene er fra Riviera Maison.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar